VÁLLALKOZÓKÉNT ökocímkés termékem, szolgáltatásom van

Hosszasan sorolhatnánk, hogy mi minden szükséges egy eredményesen működő vállalat sikerreceptjéhez, a hatékony marketinget azonban biztosan nem hagynánk le a listáról. Az ökocímke minősítéssel cége nemcsak védjegyhasználati jogot nyert el, hanem egy számos előnnyel rendelkező marketingeszközt is.

Az ökocímkét a környezetbarát termékek jelölésére, környezetvédelmi információk képi megjelenítésére hozták létre a vásárlók hiteles tájékoztatása érdekében. Az ökocímke célirányos és megtervezett kommunikálásával hozzásegítheti vállalatát védjegyes termékének, szolgáltatásának sikeres promotálásához.

Az elmúlt évek felmérései szerint a védjegyhasználók többsége eladásai során nem építette be az ökocímkét a marketingfolyamatokba, így nem használta ki az abban rejlő teljes marketingpotenciált sem. A tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy azok a cégek, vállalatok, amelyek éltek az ökocímke mint marketingeszköz kommunikálásával, sokkal sikeresebbek voltak a piacon.

Az ökocímke népszerűsítése az eladás fokozásának kulcsa lehet, amellyel vállalata is előnyre tehet szert. Éljen ön is a lehetőséggel!

Mik a fogyasztók szükségletei?

A fogyasztók vásárlásaik alkalmával útmutatást keresnek, ezért szükségesek az olyan jelzések, amelyek hitelesen mutatják be, hogy a vállalat a fogyasztók által elvárt igények irányába halad.

A globalizáció és a klímaváltozás következtében a fogyasztói piac gyorsan változik, az emberek pedig egészségesebb, környezetbarát termékeket szeretnének. A német Jövőkutató Intézet tanulmánya szerint kialakulóban van egy új szemlélet, az „Egészséges és fenntartható” életstílus, amelynek következtében az ipari társadalmak egyharmada már ezt az átalakult életformát követi.

Az ökocímke egy termék vagy szolgáltatás minőségtanúsításának olyan hiteles eszköze, amely lehetővé teszi annak az egyértelmű bemutatását, hogy a termék már az új piaci trendek szerint készült. A garantáltan környezetbarát termékek és szolgáltatások azonosításához a fogyasztóknak megbízható információkra és jelölésekre van szükségük. A vásárlók körében végzett kutatás szerint azonban a különböző környezetvédelmi jelzések, tanúsítványok és szimbólumok túlzott bősége már-már zavaró. Az ökocímkék jelentősége abban rejlik, hogy lehetővé teszik a fogyasztók számára a környezetbarát termékek egyértelmű és hiteles jelölését. Lényeges információ, hogy az egyéb környezeti jelölések csak a termék egyetlen tulajdonsága szempontjának környezetbarát voltára hívják fel a figyelmet.

A folyamatosan növekvő számú termékcsoportok független minősítésére egységes kritériumrendszereket hoztak létre. Hazánkban főként a nemzeti „Környezetbarát Termék” védjeggyel minősített termékek, másrészt a nemzeti és a világpiacon egyaránt egyre ismertebb EU ökocímke minősítést elnyert termékek találhatóak meg.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy az ökocímkét viselő termékek hatásos promóciójával növekvő eladás érhető el. Éljen ön is a lehetőséggel!

Az uniós ökocímke márkajelzése

Nézze meg, hogyan kommunikálhatnak a vállalkozások az uniós ökocímkéről.

Hogyan építsd be a marketing kommunikációdba az uniós ökocímkét

Az uniós ökocímke használatával kapcsolatban létrehozott oldal elmagyarázza, hogyan kell helyesen megjeleníteni az uniós ökocímke logóját áruin és szolgáltatásain. Használatra kész anyagokat is talál, amelyek inspirálják saját kommunikációs és promóciós tevékenységeit az uniós ökocímkével rendelkező árukkal és szolgáltatásokkal kapcsolatban.

Fedezd fel az uniós ökocímke inspiráló cikkeit és sikertörténeteit – áttekintés.